Intervjuer i media

Dagen - 30 maj 2023

Intervju med stiftets Barnskyddsombud om det förebyggande arbetet mot övergrepp i katolska kyrkan i Sverige.

"Människor och tro" i Sveriges Radio - 27 oktober 2021

Samtal med stiftets Barnskyddsombud med anledning av rapporten från katolska kyrkan i Frankrike.

Katolskt Magasin - 20 oktober 2021:

Intervju med stiftets Barnskyddsombud med anledning av rapporten från katolska kyrkan i Frankrike.

Sveriges Radio nyheter - 5 oktober 2021:

GP - 5 oktober 2021:

Dagen - 5 oktober 2021:

Studio Ett, SR - 5 oktober 2021:

Barnskyddsombudet medverkar i samtal i Studio Ett i P1 om rapporten från den katolska kyrkan i Frankrike.

P1 Morgon 24 juli 2020

Intervju med kardinal Arborelius om den handbok om hantering av övergrepp på minderåriga som har kommit från Vatikanen.

S:t Olav Kirkeblad -nr 1 2019 (sid 44 och framåt)

Intervju med katolska kyrkans ledande expert på övergrepp p Hans Zollner SJ

TV4 Nyhetsmorgon - 22 februari 2019

Fredagen den 22 februari intervjuades Björn Håkonsson i TV4 Nyhetsmorgon. Se inslaget här.

Studio Ett i P1 - 21 februari 2019

Stiftets barnskyddsombud Björn Håkonsson deltog i Sveriges Radios program i P1 "Studio Ett" torsdagen den 21 februari och pratade om konferensen i Vatikanen för skydd av minderåriga. Inslaget kan höras här.