Obligatorisk utbildning för dig som jobbar med barn och unga inom kyrkan

Kursen om stiftets beredskapsarbete – Trygg i kyrkan – ges under 2024 främst via internet.

Kursen via internet består av två videor med skriftliga uppgifter. Efter avslutad kurs informeras församlingen/missionen/organisationen om att du har gått kursen.

Välkommen att kontakta barnskyddsombud@katolskakyrkan.se för anmälan. Då får du länken till den första videon.

Till kursen hör den nya textboken "Trygg i kyrkan" som sammanfattar innehållet. Boken kan laddas ner här.

Läs också den korta informationen i flygbladen om vårt skyddsarbete som du hittar här.

Fysisk kurs:

Kursen Trygg i kyrkan ges också som fysisk kurs. Träffen varar två timmar, inklusive tid för frågor och diskussion. För beställning av besök i församlingar eller organisationer ska man vända sig till Barnskyddsombudet på tel. 070 - 33 22 904. English translation - if needed - will be given during the course.

Stockholmsområdet:

Fredagen 22 mars kl. 19-21 i

S;t Ephrem syrianska katolska kyrka i Vårby Gård

Vårby Allé 5, Vårby

Enskilda deltagare från andra församlingar är välkomna att delta utan föranmälan. V.g. informera Barnskyddsombudet i förväg ifall det rör sig om en större grupp.