Midnattsmässan från Rom 2020

SVT brukar varje år direktsända midnattsmässan från Peterskyrkan i Rom med påve Franciskus.

Även i år kommer man att visa mässan kl. 21:30 på SVT2 men den kommer inte att vara direktsänd. Anledningen är att mässan i år firas redan kl. 19:30 på grund av de coronarestriktioner som råder i Italien. Vi får därmed följa midnattsmässan på SVT med ett par timmars fördröjning.

Svensk kommentator på plats i Rom är Charlotta Smeds.

Den som vill följa midnattsmässan från Peterskyrkan direkt (okommenterad) kl.19:30 kan göra det via Vatikanens youtubekanal. Mässan börjar ofta ca 5 minuter före utsatt tid.

Mässan kan ses kommenterad på följande språk:

Engelska                             Spanska                         Italienska

Franska                                Tyska                              Polska

Vietnamesiska                 Kinesiska                      Portugisiska

Agendan för midnattsmässan finns för nedladdning här.