Biljetter till konsistoriet 28 juni och mässa 29 juni i Rom

Onsdagen den 28 juni kl. 16:00 äger konsistoriet - då biskop Anders formellt blir kardinal - rum i Peterskyrkan i Rom.

Torsdagen den 29 juni kl. 09:30 firar påven mässa i Peterskyrkan tillsammans med de fem nya kardinalerna, kardinalskollegiet och det senaste årets nyutnämnda ärkebiskopar.

Stockholms katolska stift kommer att kunna förmedla biljetter till dem som reser till Rom och vill delta på konsistoriet och mässan. Vi skulle därför vilja be alla som är intresserade av att närvara på konsistoriet och/eller mässan att skicka sitt namn, mobilnummer samt önskat antal biljetter till maildressen kontakt@katolskakyrkan.se

De som skickar in sitt namn sätts på en intresselista för biljetter. Biljetterna kommer sedan förmodligen att få hämtas ut på plats i Rom. Biljetterna är gratis.

Vi vet ännu inte hur många biljetter vi kommer att få till vårt förfogande. Därför gäller "först till kvarn" och sista datum för att skicka in sitt namn är 10 juni. Vi kan alltså inte garantera att man säkert kan få biljett.

Från stiftets sida har vi endast möjlighet att hjälpa till med förmedlingen av biljetter och kan tyvärr inte bistå med resa, boende, måltider eller aktiviteter i Rom. Vi hoppas på allas förståelse för detta.