Meddelande från Kristus Konungens församling angående demonstrationerna i Göteborg

Många har önskat att Kristus Konungens katolska församling ska ringa i kyrkklockorna idag under NMR:s demonstration, som en varning mot ondskan. Detta går inte att göra då en kameraman från SVT kommer att finnas i kyrktornet.

Under lördagen den 30 september kan det bli oroligt och osäkert runt kyrkan p g a demonstrationerna. Kyrkan kommer att hålla stängt kl. 12:30-15:00. I övrigt kommer gudstjänsterna att hållas enligt schema.

Vi rekommenderar att man lyssnar på radion och följ nyheterna innan man tar sig till kyrkan. Den enda vägen till kyrkan kommer att gå genom nya allén från Bältespännarparken. Avspärrningar finns men fråga polis på plats hur ni ska gå för att komma till katolska kyrkan så hjälper de. Behöver man komma med bil ska man också komma via nya allén.