Tacksägelsemässa i domkyrkan den 15 augusti

Tisdagen den 15 augusti kl. 17:00 firas en tacksägelsemässa i domkyrkan. Vid detta tillfälle tas kardinal Arborelius under högtidliga former emot i sin domkyrka. Under samma mässa kommer även den nye domprosten, f. Thanh Nguyen, att installeras.

Mässan kommer att direktsändas av Sveriges Television och visas i SVT1 med start kl. 17:00. Vi ber därför alla att vara på plats i kyrkan senast kl. 16:50. Därefter kommer portarna att stängas. Anländer man senare än kl. 16:50 erbjuds man att följa mässan via TV-skärm i domkyrkosalen.

På grund av säkerhetsföreskrifter kommer det att finnas ett begränsat antal ståplatser i kyrkan under denna mässa.

Efter mässan är alla välkomna på en mottagning i domkyrkosalen.

För att personalen från Sveriges Television ska kunna installera sin utrustning kommer alla församlingsmässor i domkyrkan under måndagen den 14 augusti samt tisdagen den 15 augusti att firas i domkyrkans krypta.