Caritas Sverige söker kommunikations- och insamlingsansvarig

Caritas är katolska kyrkans biståndsorganisation med verksamhet inom insamling, flykting- och utvecklingsarbete. Caritas Sverige är en del av Stockholms katolska stift.

Nu söker Caritas Sverige en

KOMMUNIKATIONS- OCH INSAMLINGSANSVARIG

Som kommunikations- och insamlingsansvarig kommer du att skapa samarbeten och nå ut till målgrupper internt inom katolska kyrkan såväl som externt till offentlig och privat sektor samt allmänhet och media.

För att lyckas i den här rollen behöver du:

• Ha en relevant utbildning inom kommunikation, marknadsföring, PR eller liknande.
  • Ha några års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete.
  • Ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Kunskaper i andra språk är meriterande.
  • Ha vana vid påverkansarbete genom att på ett kreativt sätt använda olika kommunikationsmetoder, inklusive sociala medier.
  • Erfarenhet av att bygga upp informationskampanjer som riktar sig till en rad olika målgrupper.
  • Ha erfarenhet av krishantering och kriskommunikation.

Du kommer att ansvara för:

• Allt Caritas kommunikationsarbete inom det katolska stiftet i Sverige
  • Kommunikationsinsatser mot allmänheten
  • Presskontakter
  • Kontakter med offentlig och privat sektor
  • Att planera, genomföra och utvärdera insamlingsinsatser

Som person är du strukturerad, strategisk och självgående. Du är också flexibel, prestigelös, lyhörd, tar ansvar och är en god lagkamrat.

Det är ett stort plus om du är väl förtrogen med frågor kring internationellt bistånd och migration. Vi ser också gärna att du delar engagemanget och värdegrunderna inom den katolska tron.

Tjänsten är tills vidare på heltid med placering i Stockholm. Vi tillämpar individuell lönesättning och sex månaders provanställning. Vid frågor gällande tjänsten välkommen att kontakta ordförande i Caritas Sverige: Henrik Alberius på e-post: henrik.alberius@caritas.se

Välkommen med din ansökan senast onsdagen den 22 november till:

Generalvikarie Pascal René Lung

Katolska Biskopsämbetet