Helgmålsringning i SVT från Santa Maria degli Angeli i Rom 29 september

Lördagen den 29 september medverkar kardinal Arborelius i programmet "Helgmålsringning" i SVT1 kl. 17.50–17.55.

Detta är det andra programmet som spelades in i somras i kardinalens titelkyrka i Rom; Santa Maria degli Angeli.

I lördagens helgmålsringning talar kardinal Anders Arborelius om änglarna inför den helige Mikaels dag.

”Det finns en andlig, fördold dimension i tillvaron. En skapelsens skönhet som ännu är fördold för oss. Änglar och helgon sjunger inför Guds tron och ber samtidigt för oss, beskyddar och hjälper oss”, säger kardinal Arborelius.

”Vi har osynliga vänner som vi inte känner, men som känner oss. Denna kyrka kallas Santa maria degli Angeli – Sankta Maria av änglarna.  Herrens moder och kyrkans moder Maria ber tillsammans med Guds änglar för oss och beskyddar oss. Änglarna är våra vänner, som kämpar för våra sak”.

Programmet kan ses på SVT Play fram till juni 2019.

Foto: Johannes Söderberg, SVT