Diakon Andreas Björklinds begravning den 15 maj

Begravningsmässan för diakon Andreas Björklind firas onsdagen den 15 maj kl 11 i S:t Nikolai katolska kyrka, Teatergatan 1, Linköping.

Huvudcelebrant: p. Nelson Mendoza Caserial CP

Präster som vill koncelebrera ombeds att ta med sig alba och violett stola. Diakoner som vill tjänstgöra ombeds att ta med sig alba och violett stola.

Gravsättningen sker på Södra kyrkogården (Centrala griftegårdarna) i direkt anslutning till mässan.

Familjen välkomnar alla till minnesstunden i S:t Markus kyrka i Vallastaden. Minnesstunden avslutas senast kl 16.

Praktisk information:

P-huset Baggen finns nära S:t Nikolai kyrka. Det tar 5 min med bil och cykel till kyrkogården, c:a 20 min att gå. P-hus Fridtuna är nära kyrkogården. Det finns några platser för parkering utefter kyrkogårdsmuren. I Vallastaden finns P-hus Aurora.