Webbinarium om mission den 2 september

Påvliga missionsunionen och Missio Nordica inbjuder alla katoliker i Norden till ett missionswebinarium på temat ”Gå ut och bjud alla ni ser till bröllopet.” (Jfr. Matt 22:9)

Webbinariet äger rum måndagen den 2 september 2024 kl. 18:00 till 19:00 via ZOOM.

Temat för webbinariet baseras på den Helige Faderns budskap för Världsmissionsdagen 2024.

Program:

• Videomeddelande från hans eminens kardinal Luis Antonio G. Tagle, pro-prefekt i Dikasteriet för evangelisation, Sektionen för den första evangelisationen och nya lokalkyrkor
  • Föreläsning om Påve Franciskus budskap för Världsmissionsdagen 2024 av F Dinh Anh Nhue Nguyen, OFMConv, Generalsekreterare för Påvliga missionsunionen.
  • Att vårda och främja den missionära andan bland Guds folk i de nordiska länderna - presentation av Ivan Sovic, direktor för Missio Nordica.
  • Fri diskussion

Zoomlänk till webbinariet erhålles efter anmälan via e-post till missio@katolskakyrkan.se. Hjärtligt välkommen med din anmälan senast den 31 augusti.