Guds Hus fredsbön på pingstdagen kl. 17

Pingstdagen den 19 maj kl 17.00 är alla som vill be för fred välkomna att samlas i Fisksätra kyrka (Nacka utanför Stockholm) för Guds Hus årliga fredsbön.

Kristna, muslimer, judar och bekännare av andra trostraditioner kommer som varje år att mötas där i tal, sång och bön för fred i vår värld. Efteråt bjuds det in till en samling med enkel förtäring.

Guds Hus i Fisksätra drivs av representanter för tre olika religioner och Stockholms katolska stift är en av huvudmännen. De andra två är Muslimernas förening i Nacka och Svenska kyrkan Nacka församling. Guds Hus arbetar för att stärka gemenskapen i samhället och religionsfriheten i en tid av polarisering, där rasistiska värderingar får utrymme i offentligheten.

I år behövs bönen om fred kanske mer än någonsin och vi hoppas att så många som möjligt kan vara med oss och be, hälsar Kommissionen för interreligiös dialog i Stockholms katolska stift vars representanter kommer att delta i fredsbönen.