Utbildning om den nya församlingsordningen

Den nya församlingsordningen började gälla 1 mars och nu genomförs en utbildning i den för alla präster och lekmän. Kursen är initierad av stiftets pastoralråd och hålls under våren i samverkan med studieförbundet Bilda. Utbildare är Anders Appelqvist och Gunnar Eriksson som båda har arbetat med framtagningen av den nya församlingsordningen.

Till hösten är det tänkt att de som gått denna grundkurs skall kunna starta studiecirklar, diskussionskvällar och församlingsmöten kring församlingsordningen så att de nya kunskaperna kommer alla till nytta.

Från varje församling inbjuds nu två präster/diakoner och två aktiva lekmän till utbildningen som hålls på dekanatsnivå. Till alla kursdagar skickar Bilda inbjudan i god tid i tur och ordning efter datum:

• 6 april: den södra delen av Stockholms dekanat.
  • 1 maj: Jönköpings dekanat
  • 4 maj: Göteborgs dekanat
  • 4 maj Örebro dekanat
  • 18 maj: Malmö dekanat
  • 27 maj: Malmö dekanat (präster)
  • 3 juni: Norrlands dekanat
  • 6 juni: den norra delen av Stockholms dekanat.

Välkomna!