Syster Adela Kozlowska har avlidit

Syster Adela Kozlowska avled den 23 februari i Polen i en ålder av 88 år.

Hon föddes i Polen 1935 och trädde in i Mariasystrarnas kongregation 1957. På biskop John Taylors och p Paul Glogowskis SDB önskan kom hon, tillsammans med två andra systrar, 1967 till den nyss bildade församlingen i Södertälje. Under 45 år var hon sedan verksam i Mariasystrarna från Lubons kommuniteter i Södertälje och Oskarström där hon arbetade som barnskötare och kateket och engagerade sig i olika församlingsarbeten.

Syster Adela återvände till generalhuset i Polen år 2010 men intresserade sig alltid för Sverige och innefattade det i sina böner.

Vi tackar syster Adela idag för hennes utgivande kärlek, förböner och föredöme att följa Jesus Kristus.

Herre, ge syster Adela den eviga vilan, och låt det eviga ljuset lysa för henne. Må hon vila i frid!