Syster M. Sixta i Uppsala flyttar tillbaka till Tyskland

Mariasystrarna från Osnabrück meddelar att nu i januari kommer Sr M. Sixta Bludau att lämna Uppsala och flytta tillbaka till Tyskland.

Sr Sixta har bott och verkat i Sverige i över 60 år. Hon har varit verksam i Vår Fru katolska församling i Västerås, i S:ta Eugenia i Stockholm och nu senast i S:t Lars katolska församling i Uppsala.

Vi tackar henne för hennes mångåriga arbete och önskar henne allt gott för kommande år.

Syster M. Sixta vill också tacka för allt fint samarbete både i Västerås, Stockholm och i Uppsala. Hon var främst engagerad i kateketiskt arbete för barn och ungdomar: ”Jag vill tacka alla medarbetare och församlingsbor för ett gott samarbete och samvaro. Det var en mycket givande tid för mig.”