Pilgrimsprogram i Rom 1-3 februari: anmälningstiden förlängd

Som vi har berättat tidigare anordnas ett gemensamt nordiskt jubelårsprogram i Rom 1–3 februari 2025 och nu förlänger vi anmälningstiden till den 1 november.

Intresseanmälan senast 1 november

För att kunna planera och anpassa vår service behöver vi veta hur många från vårt stift som vill medverka på pilgrimsprogrammet. Vi ber därför alla att skicka in en, icke-bindande, intresseanmälan senast den 1 november med namn, antal personer och mailadress till kontakt@katolskakyrkan.se

Kostnader

Alla pilgrimer måste ombesörja och bekosta sin egen resa, boende och måltider. Det finns tyvärr inga möjligheter till undantag eftersom stiftet saknar ekonomiska resurser att bjuda på resan.

Behöver du boende i Rom?

Det finns i dagsläget ca 40 st dubbelrum reserverade för svenska pilgrimer på Casa per Ferie Santa Maria alle Fornaci i centrala Rom. Priset är 70 €/natt för del i dubbelrum och 110 €/natt om man bor ensam i dubbelrum vilket betalas i förskott av respektive pilgrim. Mer information fås vid anmälan.

Vill du boka ett av de reserverade rummen? Skicka då din anmälan till boende.bokning@katolskakyrkan.se

Rekommenderade resdagar

Vill man vara med på hela programmet bör man räkna med att anlända till Rom den 31 januari och lämna den 4 februari.