Evangelisationssatsningen fortsätter

Evangelisationsprojektet ”Vänner emellan” som påbörjades under hösten 2022 fortsätter under våren 2023. Näst på tur att få besök av Ulf Ekman är Kristus Konungens församling i Göteborg, Vår Frälsares församling i Malmö och S:t Clemens församling i Helsingborg.

Teologen Ulf Ekman talar utifrån sin bok ”Vänner emellan - att dela tron i en modern tid”. Tanken är att hjälpa katoliker att våga prata om sin tro på ett avslappnat sätt. Boken är uppskattad och har bland annat, efter kardinal Arborelius önskemål, delats ut till samtliga präster och diakoner i Stockholms katolska stift.

Evangelisationskursen består av sex träffar:

• Träff 1:  Hur kan vi bli en mer evangeliserande kyrka? Hur kan vi kristna engagera oss mer praktiskt i evangelisation?
  • Träff 2: Varför evangelisera?
  • Träff 3: Vad är evangeliet?
  • Träff 4: Vad innebär det att vara ett vittne/att vara människofiskare?
  • Träff 5: Alla människor har frågor.
  • Träff 6: Hur börjar vi?

Mer information och anmälan:

Information och anmälan för träffen i Göteborg

Information och anmälan för träffen i  Malmö

Information och anmälan för träffen i Helsingborg