Ikon välsignad i den syriansk-katolska kyrkan i Akalla

Lördagen den 22 juli välsignade kardinal Anders Arborelius ikonen Maria, de förföljda kristnas moder i De heliga martyrernas syrianska katolska kyrka i Akalla utanför Stockholm. Den är målad i Libanon av en syrisk nunna och är skänkt av välgörenhetsorganisationen Nasarean.org (grundad av fader Benedict Kiely 2014) som driver olika projekt för att uppmärksamma de kristna som förföljs i Mellanöstern. Sedan tidigare finns det likadana ikoner i London, New York och på en ytterligare plats i USA.

Mer information finns på Nasarean.org | Aid & Advocacy for Persecuted Christians in the Middle East

Från vänster till höger: f. Adris Hanna (ansvarig för kyrkan i Akalla), f. Benedict Kiely, USA, kardinal Anders Arborelius