Världsböndagen för kallelser 2023

Söndagen den 30 april firar katolska kyrkan Världsböndagen för kallelser. Kyrkan behöver präster och ordensfolk som går ut i världen och sprider evangeliets glada budskap till alla folken. Låt oss därför redan i dag be för kallelser till missionärslivet och för kyrkans missionärer runt om i världen:

Gud, du har gjort din kyrka till frälsningens sakrament för alla folk på jorden. Tänd din eld i våra hjärtan, så att vi känner kallelsen att nå ut till hela skapelsen med frälsningens budskap och så att din familj samlas och växer till ur alla folk.Genom Jesus Kristus, vår Herre. Amen.  (Bön för missionen (Oremus 2021 sid. 325)

Stötta gärna kyrkans mission genom bön och gåvor, läs mer här.

Här finns påvens budskap för Världsböndagen för kallelser på en rad olika språk.

Kan vara en bild av 2 personer