Ledig tjänst: S:t Lars katolska församling ansvarig för barn- och ungdomsverksamheten

S:t Lars Katolska Församling söker nu en barn- och ungdomssekreterare som ansvarar för att utveckla barn- och ungdomsverksamheten i församlingen.

Barn- och ungdomssekreterarens ansvar finns främst i områdena undervisning, gudstjänstliv och sociala aktiviteter. Det innebär att ge drivkraft till och leda kyrkans ungdomsgrupp, att administrera men också att själv hålla i undervisning av vissa grupper. I arbetsuppgifterna ingår att samordna kateketer, hålla kontakt med föräldrar och schemalägga terminens undervisning. Det ingår även att samarbeta med celebrant och kantor inför familjegudstjänsterna, första kommunion och konfirmation.

Sista ansökningsdag är den 15 november. Mer information om tjänsten finns på S:t Lars katolska församlings hemsida.