Utskick till församlingar och missioner från Veritas förlag och Ungdomspastorala teamet

I slutet av den här veckan kommer församlingar och missioner i Stockholms katolska stift att få ett paket med flera resurser för kyrkans ungdomsarbete.

Utskicket består av:

• Boken "Kristus lever" med påvens budskap till alla unga och en studiehandledning med samtalsfrågor för ungdomar och ledare.
  • Inbjudan till en lägerledarkurs som arrangeras av Ungdomspastorala teamet på stiftsgården Marielund 20–22 augusti 2021.
  • Information och ansökningsblankett om ungdomsledarbidraget, en nysatsning från Stockholms katolska stift för att främja heltidsanställda ungdomsledare i lokala katolska gemenskaper.

Vi vill också passa på att nämna kommande satsningar:

• Hamnen – katolsk telefonsjälavård för unga som planeras att starta under hösten. Måndagar mellan klockan 19.00–21.00 kommer telefonlinjen att vara öppen. Mer information kommer senare.
  • Pilgrimsresan till Världsungdomsdagen i Lissabon 2023. Planeringen är i gång med stiftets ungdomskonsulent Elin Jönsson som huvudkoordinator. Vi hoppas bli en stor skara pilgrimer, som speglar mångfalden i vårt stift, och som får ta med sig pilgrimsfärdens välsignelser hem till vardagens trosgemenskap.